هنوز چند بایت مونده که پیدا کنم...

چند افزونه دوست داشتنی برای براکتس

با امتحان کردن چیزهای جدید میتونید کلی چیز یاد بگرید.
 
طی این یکسال گذشته من IDE های متفاوتی و Editor های متفاوتی رو امتحان کردم. از Visual Studio که باهاش بزرگ شدم تا Atom, Visual Studio Code, Brackets, WebStorm و Sublime.
 
واقعا هر کدوم ویژگی های خوب خودشون رو دارن. تویه پست دیگه مزایای براکتس رو گفته بودم و معرفی کرده بودم. براکتس یه ویرایشگر مبتنی بر مرورگره که خیلی سبکه و سبک مدیریت افزونه (Extension) بسیار جالبی داره. سرعت بسیار خوبی داره و من حس میکنم وقتی باهاش کار میکنم بسیار کارایی خوبی دارم.
 
هیچوقت رد نمیکنم که به عنوان یک IDE عالی و بی نقص به Visual Studio اعتقاد دارم و برای توسعه Backend ازش استفاده دارم و یا منکر قابلیت های WebStorm به عنوان ویرایشگر مورد علاقه من برای کار کردن روی Frontend نیستم چون هم روی ویندوز جواب میده و هم روی مک و خدایی قیمت مناسبی هم داره حدود 60 دلار بیشتر نیست. (سر فرصت مناسب حسابی از مزایاش میگم) اما خیلی مواقع پیش میاد که تنها ابزار مورد استفاده من براکتس هست خصوصا وقتی دارم وب طراحی میکنم و تو محیط مک کار میکنم.
 
سازگاری با استاندارهای شرکت ادوبی یک ویژگی مهمه برای من چون تقریبا Short key های مشابهی دارن و رفتارهای یکسانی ارائه میکنن. خوب تو این پست قرار نیست بیشتر از مزایای براکتس بگم فقط میخوام چند تا افزونه خیلی توپ براش معرفی کنم که استفاده از براکتس رو نرم تر و راحت تر میکنه.

Autosave on View Change
از اسمش مشخصه  وقتی یه فایل دیگه باز میکنید یا فوکوس از پنجره جاری میره فایل به صورت خودکار ذخیره میشه!

Beautify
خوب این رفیقمون با استفاده از js-beautify فایل های با فرمت open HTML, CSS, and JavaScript مرتب و شسته رفته میکنه. . Cmd-Shift-L (Mac) / Ctrl-Shift-L (Win)
 
Brackets Bower
اگر مشتری بُور هستید میتونید از این افزونه برای نصب، برزو رسانی و یا حذف بسته ها و کتابخانه های متعدد ارائه شده در آن استفاده کنید.

Brackets Css Color Preview
این افزونه توی فایلای سی اس اس میگرده و هرچی رنگ ببینه با یه مربع کوچیک کنارش رنگ رو نشون میده. به نظرم این خیلی خوب و مفید می تونه باشه موقع طراحی وب خصوصا اگر از less استفاده می کنید و متغیرهای تعریف شده رنگی دارید.

Brackets File Tabs
من مشکلی که با براکتس داشتم جابجایی بین فایل ها متعدد همزمان باز بودش. خوب براکتس میاد از یک ستون سمت چپ پنجره استفاده میکنه اما این روش موثری نیست مخصوصا حالا که تمام ویرایشگرهای دیگه از زبانه یا همون تب خودمون استفاده میکنن و ما عادت کردیم بهش. اینو نصب کردم الان خیلی خوشحالم که تب دارم توی براکتز.

Brackets Icons
با نصب کردن این افزونه کنار هر کدوم از فایل های پروژه که با براکت باز شده یه آیکون نشون میده که بشه به صورت بصری هم فایل ها رو شناسایی کرد و نخواد هر بار به پسوندشون توجه کنیم. این افزونه از پروژه ionicons استفاده میکنه.

Brackets Snippets (by edc)
خوب اگر اهل ذخیره تکه کد هستید (ما هستیم که کدجیک رو ساختیم :) ) میتونید از این افزونه استفاده کنید و تکه کدهای پر کاربرد رو به براکتس اضافه کنید. قالب تکه کدها باید YAML باشه برای نمونه میتونید فایل تکه کدهای AngularJs را دانلود کنید و لودش کنید ببنید اثرشُ.

Markdown Preview
مشخصا باید با فایل های مارک داون (markdown) آشنا باشید.اگر نمیشناسیدش این مقاله از ویکی پدیا رو بخونید.
سابقا من از نرم افزار MarkdownPad استفاده میکردم که 15 دلار هم بیشتر هزینه خرید نسخه پشرفته اش نیست. اما وقتی با این افزونه آشنا شدم ترجیح دادم که اونو حذفش کنم و تمام کارهای ویراستاریم رو با استفاده از این افزونه تو براکتس انجام بدم. استفاده من از مارک داون برای مستند سازی نرم افزار هستش.
فایل های مارک داون با پسوند .md یا .markdown ذخیره میشن معمولا.

امیدوارم مفید باشه برای شما هم.
نویسنده : محمد ملک مکان
ﺳﻪشنبه 17 آذر 1394
+ 100 -

خوشحال میشیم نظرتُ بدونیم