هنوز چند بایت مونده که پیدا کنم...

مفاهیم پایه گرافیک سه بعدی

پیرو گشت و گذارم تو هارد قدیمی که تو مطلب قبلی (عبارات منظم) گفتم داشتم. یه مطلب مناسب هم در مورد گرافیک سه بعدی و مفاهیمش پیدا کردم که خالی از لطف نیست داشتن و خوندنش. اینم برمیگرده به همون سالای دور...
 
میخونیم :
"قبل از هر چیز هدف خود را از دید یک برنامه نویس بررسی می کنیم. برای انتقال موضوع کافی است بدانیم که برای ساخت بعد سوم از دنیایی که برای ما تشریح شده می بایست مفاهیمی ابتدایی را در این مورد بدانیم تا در نتیجه بتوان یک موتور سه بعدی طراحی و پیاده سازی کرد. در واقع هدف اصلی ما مستقل از بستر پیاده سازی کسب توانایی ادارکی از مدل سازی دنیایی سه بعدی است که قابلیت نمایش در صفحه مانیتور را داشته باشد. با این تفاصیر به مفهومی ابتدایی از دنیای طراحی خواهیم رسید که به تصویر مجسم معروف است پس از بررسی هندسی برخی مفاهیم  به بررسی برخی انواع تصویر مثل پرسپکتیو، ایزومتریک، دیمتریک خواهیم پرداخت در ادامه مباحث تغییرات حاصله از حرکت به بعد سوم را خواهیم دید و در نهایت به معرفی فضاها و مشخصات ریاضی آنها از دید گرافیک کامپیوتر و نحوه تغییر موقعیت ها در آن خواهیم رسید."
 
 
 
نویسنده : محمد ملک مکان
ﺳﻪشنبه 3 آذر 1394
+ 240 -

خوشحال میشیم نظرتُ بدونیم